zondag 27 april 2014

Hitachi HDSV01E Review GoPro altvernative

Hitachi HDSV01E

Specifications

De camera
Copyright: Capture It
- 5 Mp camera
- Full HD (30 fps)
- Wide angle 127°
- SDHC card slot
- Time lapse mode
- 3 fps
- Mini HDMI 

In the box

- De camera
- Lens cap
- Behuizing waterproof t/m 3M
- Borst Mouth 
- Mini USB cable
- CD manual 
- Editing programma
- HDMI kabel

Mijn ervaring

De hitachi sportcamera is een leuke goedkope camera. Ik heb hem gekocht omdat ik graag een GoPro wou maar dat het niet financieel haalbaar was. Toen ben ik opzoek gegaan naar alternatief en kwam uit bij deze Hitachi camera. Na goed research te hebben gedaan heb ik hem gekocht bij de BCC voor 100,- euro. Toen ik hem binnen kreeg was ik verbaasd over de prestaties van de camera. Het gaaf mooie foto's en ik kon er leuke filmpjes mee maken. Daarom ben ik ook een youtube channel gestart omdat te uploaden. 


Filmen

De kwaliteit van het filmen is prima, je kan filmen in 1080p met 30 fps. Ook is het mogelijk oom in 720p met 60 fps te filmen voor mooie slowmotion effecten. Het is ideaal om de chest strap te gebruiken voor het filmen. Het enige nadeel is wanneer je de behuizing tijdens het filmen erop hebt hoor je vaak nogal een schokkerig en vaag geluid. Maar meestal zet je er toch muziek onder. Voor de rest is het een leuke camera om mee te filmen.


Copyright:Capture It

Fotografie

Het is geen echte fotocamera en het is er ook niet voor bedoeld. De 5 mp geeft met goed licht leuke foto's maar het zijn geen super foto's en soms nogal een onscherp.
De groothoek geeft het dan wel weer een gaaf effect. In slecht licht is hij slecht bruikbaar en word er al snel veel ruis zichtbaar. Al met al een leuke camera maar niet veel bijzonders.


Time Lapse Gif
Copyright: Capture It

Time Lapse

Ook is er een mogelijkheid om er time lapse mee te maken, je kan voor een interval kiezen van 3 5 10  30 of 60 seconden. Het geeft een mooi effect en het is daarna makkelijk om in Lighroom een time lapse ervan te maken met een plug-in. 


Zou ik heb je adviseren

Ik zou hem zeker adviseren want je hebt niet veel sportcamera's voor 100,- die deze goede prestatie's kunnen leveren. Het is een leuke camera voor sport en vrije tijd. Ik gebruik heb voornamelijk tijdens het fietsen of voor time lapse. De groothoek lens geeft je leuke creative foto's dus voor 100,- euro is het zeker een aanrader!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten